Tijdens een bezoek aan boomkwekerij- en tuincentrum Roermond-Zuid heeft bisschop Harrie Smeets vrijdag 27 november jongstleden de kerstbomen van dit jaar gezegend. “Heer, zegen deze kerstbomen, die vreugde willen brengen in onze gezinnen en families”, zo bad hij. “Laat deze uitbeelding van het mysterie van de Menswording het geloof van ouders en volwassenen ondersteunen, de hoop van kinderen doen herleven en in hen allen de liefde doen toenemen”. Het tuincentrum schenkt al meerdere jaren de kerstbomen die de kathedraal en (de) andere kerken in Roermond in de advent- en kersttijd sieren. Vanaf volgende week wordt dat concreet: een kleine maar gemotiveerde groep vrijwilligers zal dan in onze kerken de kerststallen gaan opbouwen, met de kerstbomen als onmisbare achtergrond.