Carlo Acutis Jongerengroep

Voor wie?

Ben jij jong, 18+ en heb je vragen over het leven? Heb je altijd al meer willen weten over het geloof? Of wil je graag jongeren van jouw leeftijd ontmoeten en met hen praten over levensvragen of gewoon gezellig samenzijn? Dan is deze jongerengroep voor jou bedoeld.

Wat doen we?

Vanaf 18.45 uur ben je welkom op de kapelanie of in het parochiezaaltje bij de H. Michaëlkerk in Herten (Kerkpad 2). We beginnen om 19.00 uur met een gebed en bespreken een thema. Na het lezen van het Evangelie en catechese is er gelegenheid om dit thema wat dieper te bespreken. Daarna hebben we een ontspannen ontmoeting met wat te drinken en een lekkere snack. We sluiten de avond af met het bidden van de dagsluiting.

Z. Carlo Acutis

Carlo Acutis (1991-2006) was een in Engeland geboren Italiaanse katholiek en websitedesigner. Hij stond bekend om zijn vrolijkheid, computervaardigheden en diepe toewijding aan de eucharistie. Op 15-jarige overleed hij aan de gevolgen van acute leukemie. Hij werd zaligverklaard in 2020.

Thema’s

• De tien geboden

maandag 29 januari 2024

• De Kruisweg