Munsterkerk

Misintenties

Voor in de O.L.V. Munsterkerk

Zondag 17 maart 2024 om 10.00 uur

• Voor het geestelijk welzijn van onze parochie, medeparochianen en ons bisdom.

Maandag 18 maart 2024 om 09.00 uur

• Ter ere van de H. Geest uit dankbaarheid.

Dinsdag 19 maart 2024 om 09.00 uur

• Voor een bijzondere intentie.

Woensdag 20 maart 2024 om 09.00 uur

• Voor de wereldvrede.

Donderdag 21 maart 2024 om 09.00 uur

• Voor de zieken in ons Bisdom.

Vrijdag 22 maart 2024 om 09.00 uur

• Uit dankbaarheid.
Mededelingen
  • We hebben de voorbije week vanuit de Munsterkerk afscheid genomen van mevrouw Miep Breukers-Assink (92 jaar).
  • Van 19 februari t/m 17 maart kunt u de huispaaskaars bestellen via onze website of het parochiekantoor.
  • Vrijdag 22 maart wordt er een lezing gegeven over de Lijkwade van Turijn door pastoor Otto om 20.15 uur in de parochiezaal van de H. Michaëlkerk in Herten.
  • Op zaterdag 23 maart om 20.00 uur verzorgt V.E. Silhouet een bijzonder Passieconcert met prachtige vocale muziek in de Munsterkerk. Er is een kaartverkoop vooraf en op de avond bij de kassa. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de parochiewebsite.
  • Het rooster voor de Goede Week dit jaar kunt u vinden op de posters bij de ingang van de kerk en op onze parochiewebsite.
  • Tijdens de vastenperiode staat er bij de ingang van de kerk een collectebus waarin u uw gaven voor de jaarlijkse Vastenactie kunt deponeren. De Vastenactiecampagne staat dit keer in het teken van de gevolgen van klimaatverandering in het zuiden van Zimbabwe. Volgende week zondag zal de meeropbrengst van de gebruikelijke collecte tijdens de offerande bestemd zijn voor de Vastenactie. Voor meer informatie over de Vastenactie verwijzen wij u graag naar onze parochiewebsite.

Voor het publiek

Het hoofdportaal van de kerk is de hele dag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur voor het opsteken van kaarsen. Via (gesloten) glazen deuren kunnen bezoekers een blik in de kerk werpen. Daarnaast is de kerk zelf van april tot en met oktober dagelijks open van 14.00 uur tot 17.00 uur en in de wintermaanden (november t/m maart) alleen op zaterdag van 14.00 uur tot 17.00 uur en elke eerste zondag van de maand van 14.00 uur tot 17.00 uur.

Tijdens deze uren is ook hier het Christoffelgilde aanwezig om u welkom te heten. U kunt dan ook gebruik maken van een audiotour. Uiteraard is de kerk ook open voor, tijdens en tot kort na de vieringen.