Adventsvieringen met bisschop in Caroluskapel

Bisschop Harrie Smeets zal op de vier zondagen van de Advent een eucharistieviering opdragen in de Caroluskapel in Roermond. Deze viering is bedoeld als een bescheiden uitbreiding van de ‘vieringencapaciteit’ in het centrum van Roermond, omdat in alle kerken maar 30 mensen mogen worden toegelaten. Op deze wijze kunnen toch wat extra mensen tijdens de Advent een eucharistieviering bijwonen.

Tijdens deze vieringen op zondag 29 november, 6 december, zondag 13 december en zondag 20 december gelden in de Caroluskapel dezelfde regels als in alle parochiekerken. Dat wil zeggen dat maximaal 30 personen de viering kunnen bijwonen, dat vooraf aanmelden noodzakelijk is en dat er een dringend advies geldt om in de kapel een mondkapje te dragen.

De Caroluskapel ligt aan de Swalmerstraat 100 in Roermond (bij de kantoren van het bisdom). Deze adventsvieringen beginnen steeds om 9.30 uur. Aanmelden kan alleen telefonisch via de receptie van het bisdom: op werkdagen van 9.00 uur – 13.00 uur via 0475-386888.