Presentatie lespakket comité 800 jaar Munsterkerk voor basisscholen

Op maandag 23 november presenteerde de werkgroep educatieve projecten van comité MK 800 een lespakket voor de Roermondse basisscholen, samengesteld in het kader van 800 jaar Munsterkerk. Het eerste lespakket werd door bedenker en producent Astrid Goessen overhandigd aan deken Alexander de Graaf Woutering.

Het lespakket heeft als doel kinderen en jongeren op een toegankelijke manier kennis laten maken met de cultuur-historische kant van de Munsterkerk en het katholieke geloof. Het lespakket is samengesteld ter voorbereiding op een bezoek aan de Munsterkerk. De kinderen worden in een lesbrief uitgenodigd om met behulp van bijgeleverde materialen, kennis te vergaren over het monumentale kerkgebouw. Er is een lesbrief voor de onderbouw, een voor de middenbouw en een voor de bovenbouw. Voor de onderbouw zijn er kleurplaten toegevoegd, voor de midden- en bovenbouw een opdrachtenboek. Daarnaast worden er drie kinderboeken gepresenteerd.
De basisscholen van Roermond ontvangen gratis een lespakket. Voor belangstellende ouders zijn de spellen en de boekjes te koop in de shop van de kathedraal (dagelijks tussen 14.00 en 17.00 uur) en in de Munsterkerk tijdens de openstelling. Online bestellen: info@quantiquali.nl

ML5 maakte hiervan de volgende reportage.