Taizé liederen op zondag 23 juni

Op zondag 23 juni om 10.00 uur luistert het O.L.V. Munsterkerkkoor de H. Mis in de Munsterkkerk op met gezangen uit Taizé.

Taizé een klein dorpje in Frankrijk. In 1940 stichtte Roger Schutz (1905-2005) hier een communiteit (gemeenschap), waarin verzoening en gemeenschap centraal staan.

Inmiddels telt de gemeenschap broeders van verschillende christelijke tradities uit 20 verschillende landen. Taizé is ook een ontmoeting tussen generaties en culturen.

De grondgedachte is de liederen toegankelijk maken, zodat iedereen ze mee kan zingen.

Met het zingen van Taizé liederen, die vooral populair bij jongeren zijn, nodigt het O.L.V. Munsterkerkkoor iedereen ook uit om op deze manier kennis te maken met Taizé en het koor.