Voor wie brand jij een kaarsje in de kathedraal?

De kathedraal is één van de dertien kerken, verspreid door heel Limburg, die mee doet aan de actie ‘Voor wie brand jij een lichtje?’ ten bate van kankeronderzoek. Het idee is dat op de kortste dag van het jaar duizenden kaarsjes branden, voor een speciaal iemand. Wie wil kan zich online aanmelden en een donatie overmaken. Op 21 december worden alle bestelde kaarsjes dan aangestoken. Deelnemers kunnen zelf kiezen in welke van de dertien kerken hun kaarsje brandt.

De opbrengst van de gedoneerde lichtjes komt ten goede aan baanbrekend en wetenschappelijk kankeronderzoek in het Maastricht UMC+ en partnerziekenhuizen in Limburg. Deze campagne is een initiatief van Kankeronderzoekfonds Limburg en wordt georganiseerd in samenwerking met dertien kerken in het Bisdom Roermond die hun kapellen hiervoor openstellen.

De deelnemende kapellen zijn:

• Sint-Petruskerk, Gulpen
  • Sint-Pancratiuskerk, Heerlen
  • Vredeskapel, Kerkrade
  • Onze-Lieve-Vrouwebasiliek, Maastricht
  • Pater Karelkapel, Munstergeleen
  • Sint-Christoffelkathedraal, Roermond
  • Sint-Dionysiuskerk, Schinnen
  • Sint-Jozefkapel, Smakt
  • Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangenkerk, Susteren (Mariaveld)
  • Kapel van de Onze-Lieve-Vrouwe onder de Linden, Thorn
  • Mariakapel/Lourdesgrot, Tienray
  • Kapel van Genooy, Venlo
  • Moeselkapel, Weert0

Meedoen
Meedoen met de actie kan via de speciale website

Betaling
Via de site www.brandeenlichtje.nl is een donatielink te vinden. U kunt de betaling ook handmatig overmaken voor uiterlijk 20 december naar bankrekeningnummer NL06INGB0005043912 t.n.v. Health Foundation Limburg inzake Kankeronderzoekfonds Limburg o.v.v. Brand een lichtje.

Mail het formulier vóór 20 december naar: info@kankeronderzoekfondslimburg.nl
of stuur het vóór 15 december per post naar:

Kankeronderzoekfonds Limburg
Antwoordnummer 1006