Diakenwijding in kathedraal Roermond

De 34-jarige Jean Léonard Ratokiniaina wordt op zaterdag 28 oktober in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond tot diaken gewijd. Het is voor hem een volgende stap op weg naar het priesterschap. Na de wijding gaat hij als kapelaan werken in de parochies van Maastricht-Oost.

Ratokiniaina is afkomstig van Madagaskar en is lid van de beweging van de Neocatechumenale Weg. Hij heeft de afgelopen jaren de priesteropleiding gevolgd aan de seminaries van Rolduc in Kerkrade en Redemptoris Mater in Cadier en Keer. Eerder dit jaar werden Jins James en Sheril Dhason Sam Dhason in hun thuisbisdommen in India tot diaken gewijd. In de loop van volgend jaar ontvangen ze allemaal de priesterwijding.

De diakenwijding begint op zaterdag 28 oktober om 10.30 uur. De kathedraal ligt aan de Markt in Roermond. Iedereen is van harte welkom deze bijzondere plechtigheid bij te wonen.