Viering feest Onze Lieve Vrouw van Rust

Ieder jaar vieren we in onze parochie het feest van O.L.V. van Rust, ook wel O.L.V. van Smarten genoemd. Evenals in Heppeneert (B) kennen we in Herten de devotie tot O.L.V. van Rust. Voor het eerst sinds jaren zal het feest in onze parochie gevierd worden op de dag zelf: donderdag 15 september. Om 19.00u is er in onze H. Michaelkerk een Marialof, met medewerking van ons kerkkoor.

Het grote beeld uit de Mariakapel zal voor deze gelegenheid weer op het priesterkoor worden geplaatst. Net als ieder jaar is er ook nu weer de mogelijkheid een bloemenhulde te brengen aan Maria. Dinsdag 13 en woensdag 14 september zullen er emmers met water in de Mariakapel staan; hierin kunt u gedurende de openingstijden van de kapel een bosje bloemen achterlaten. De bloemengroep zal er zorg voor dragen dat deze rondom het beeld worden gezet.

Het beeld en de bloemen zullen blijven staan tot en met zondag 18 september. Ook op deze dag, tevens tweede ‘Michaelzondag’ zal er tijdens de H. Mis aandacht worden besteed aan het feest van O.L.V van Rust.