Liturgie en Kerkmuziek in de Sint-Christoffelkathedraal

Op zaterdag 24 september 2022 om 14.30u is er een Pontificale Hoogmis in de Sint-Christoffelkathedraal. Het thema van de H. Mis is: ‘Liturgie en kerkmuziek’. Mgr. Dr. E. de Jong zal als hoofdcelebrant voorgaan in deze H. Mis. De drie koren van dirigent/kerkmusicus Bart Meijs zullen deze H. Mis muzikaal verzorgen. Het betreft: Gemengd Koor “Kempengalm” Maarheeze die de Orgelmesse van Haydn zingen. De beide kerkkoren van Amby-Maastricht zingen o.l.v. gastdirigent Cyriel Tonnaer het gregoriaans en de wisselende gezangen. De koren worden op het orgel begeleid door twee voortreffelijke organisten: Jean-Pierre Steijvers en Jos van Pol.

De teksten van de wisselende gezangen gaan over de H. Drie-eenheid. De leidende gedachte achter de H. Drie-eenheid is om een dag te wijden aan de verheerlijking van God aan het einde van het verlossingswerk, een uiting van dankbaarheid aan de Drie-ene God die zich met Pasen en Pinksteren geheel aan ons heeft geopenbaard.