Eigentijdse musical brengt aloude inspiratie tot leven

Het is best een uitdaging voor christenen om de verhalen uit de bijbel en de boodschap van de kerk eigentijds over te brengen in deze tijd. Het dekenaat Roermond heeft daarom de landelijke musicalgroep Koemi uitgenodigd om hun nieuwste musical Emmaus op de planken te brengen in Roermond.

Bereid je voor op een onvergetelijke ervaring die de grenzen van tijd en traditie overstijgt! Op zondag 21 april 2024 om 15:00 uur is de aula van Bisschoppelijk College Broekhin het toneel voor een eigentijdse vertelling: een sprankelende musical die de aloude inspiratie van de bijbelse verhalen op verfrissende wijze tot leven brengt.

Ken je dat? Je bent op zoek naar geluk en ontmoet een geweldig iemand. Hij inspireert je en belooft een betere toekomst. Dit overkomt Kleopas en Maria. Maar dan… grote teleurstelling: geheel onverwachts verdwijnt hij uit hun leven. Weg droom, weg toekomst vol geluk. En radeloos keren ze terug naar hun dorpje, Emmaüs. Maar onderweg komt er een vreemdeling op hun pad, die een stukje met hen meeloopt…

Deze unieke voorstelling voor jong en oud is meer dan alleen een reis door de tijd – het is een bruisende samensmelting van traditie en vernieuwing. Met een dynamische cast van vijfenzeventig getalenteerde jonge artiesten, betovert deze musical het publiek met aangrijpende muziek, meeslepende dans en krachtige acteerprestaties. Elk moment op het podium is doordrenkt van emotie en betekenis, en biedt een diepgaande herinterpretatie van de klassieke bijbelverhalen die zowel gelovigen als sceptici zal inspireren. Het is een viering van geloof, hoop en menselijke veerkracht die de harten van alle generaties zal veroveren.

Onze kapelaan Christyraj en kapelaan Miguel Estrada van de parochiefederatie Roermond Noord-Oost nodigen iedereen van harte uit voor deze unieke voorstelling! Voor meer informatie, neem contact op met een van hen.

Aanstaande zondagochtend, voorafgaand aan de musical, luistert Koemi – met een koor van zo’n 75 leden – de H. Mis op in de H. Michaëlkerk te Herten. Aanvang 10.00 uur, voor iedereen vrij toegankelijk.

Verdere informatie en kaartverkoop musical via www.koemi.org/agenda