Zanggroep Novi Cantus uit Ohé en Laak

Novi Cantus uit Ohé en Laak zingt in kathedraal Roermond

Zanggroep Novi Cantus uit Ohé en Laak zingt op zondag 6 november in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond. Het koor verleent dan vocale medewerking aan de eucharistieviering die om 11.30 uur begint. De viering is voor iedereen vrij toegankelijk.

‘Novi Cantus’ (Latijn voor ‘nieuw gezang’) is oorspronkelijk in 1967 ontstaan als kerkkoor van de parochie in Ohé en Laak, maar sinds 1991 een profaan koor. Onder leiding van dirigente Peggy Smeets en begeleidt door haar zoon Koen Vroemen op het orgel, beschikt het koor over een uitgebreid repertoire, waarin naast musical-, film-, pop- en klassieke muziek ook kerkelijke gezangen zijn opgenomen. De zanggroep verzorgt regelmatig concerten en incidenteel ook eucharistievieringen. Tijdens de viering in de kathedraal zingt het koor onder meer de Johannes Messe van Lemacher en werken van Bambrick, Rutter, Jenkins en Crocker.