Hulp voor Oekraïne

Normaal is de Vastenactie bestemd voor een project in een van de armere landen in het Zuiden. Deze keer is het anders. Momenteel woedt in Oekraïne een oorlog.  Inmiddels ruim een miljoen mannen, vrouwen en kinderen zijn op de vlucht geslagen. Ze hebben huis en haard verlaten om te ontsnappen aan deze oorlog. Deze vluchtelingen hebben hulp nodig, nú en als ze weer terugkeren naar hun eigen Oekraïne.

Binnen ons parochiecluster staat de Vastenactie dit jaar in het teken van ‘Hulp voor Oekraïne’. Directe hulp voor de ontheemden en later hulp bij de terugkeer.

Wat is nodig: geld, medische middelen zoals EHBO dozen en medicijnen, hygiënische producten (maandverband, luiers, zeep (niet vloeibaar), etc.), warme kleding (o.a. thermo ondergoed), slaapzakken en dekens.

Een financiële gave kunt u overmaken op NL 63 ABNA 0231 4009 77 t.n.v. parochie H. Christoffel/H. Geest óf NL63 ABNA 0845 4494 86 t.n.v. parochie H. Michael (Herten); met als kenmerk: Oekraïne.

De goederen kunt u afgeven:

• op zaterdag 12 maart a.s. bij de kerk in Herten (zaaltje achter de kerk) tussen 10.00u. – 15.00 u.
  • in hoofdportaal van de O.L.V. Munsterkerk, dagelijks geopend van 8.00u. – 17.00 u. (onbemand)
  • in de Mariakapel in de H. Michaëlkerk in Herten, dagelijks geopend van 10.00u – 17.00 u(onbemand)
  • bij de parochiekantoren:
    • Roermond (Abdijhof 1) op dinsdag en donderdag tussen 10.30u – 12.30u óf
    • Herten (Kerkpad 2) op dinsdag en donderdag tussen 10.00u – 12.30u.

Voor informatie/vragen: 06-57771458 (diaken Patrick Bastings)

Dank voor jullie goede gaven.

God, help de verantwoordelijke leiders tot inzicht te komen en geef dat deze oorlog snel voorbij is.

Woensdagmiddag 9 maart a.s. wordt om 15.00 u. in de Michaelkerk in Herten de rozenkrans gebeden voor vrede en recht in Oekraïne. U bent van harte welkom en uitgenodigd om mee te bidden.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

1. […] nemen voor mens als dier. Om vanuit Roermond-Herten hier een bijdrage aan te leveren hebben we onze lopende inzamelingsactie uitgebreid voor de volgende […]

Reacties zijn gesloten.