Zangkoor Harmonia uit Simpelveld zingt in kathedraal Roermond

Het kerkelijk zangkoor Harmonia uit Simpelveld zingt komende zondag (7 mei) in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond. Het koor verleent dan vocale medewerking aan de eucharistieviering die om 11.30 uur begint. De viering is voor iedereen vrij toegankelijk.

Het grote koor telt ruim 50 zingende leden, veelal uit Simpelveld, maar ook uit de regio Parkstad, het Zuid-Limburgse Heuvelland en zelfs uit Midden-Limburg. Het koor staat onder leiding van dirigent Jean Lardinois en wordt op het orgel begeleid door Paul Huijts. Het koor werd opgericht in 1869 en bestaat dus al meer dan 160 jaar. Op kerkelijke feestdagen en één maal per maand op zondag zingt het koor in de kerk van Simpelveld; enkele mannelijke koorleden verzorgen er zelfs wekelijks het Gregoriaans. Enkele bijzondere uitvoeringen in het recente verleden waren onder meer met het Kerkraads Symfonie Orkest, Transatlantic Brass, SalonRouge Orchester en harmonie Sint Caecilia uit Simpelveld.

Tijdens de viering in de kathedraal van Roermond zingt het koor de vaste gezangen van de Mass in honor of the Blessed Sacrament van J.A. Korman en verder ‘Wees Gegroet’ van Kropivsek, ‘Avé Maria’ van Somma, het ‘Avé Verum’ van Mozart en ‘Lobt den Herrn der Welt van Trapp.

Meer informatie over het koor: www.zangkoorharmonia.nl