Jongenskoor uit Mülheim an der Ruhr (D) zingt in kathedraal Roermond

Het jongenskoor van de St. Petruskerk in het Duitse Mülheim an der Ruhr zingt volgende zondag (21 augustus) in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond. Het koor verleent dan vocale medewerking aan de eucharistieviering die om 11.30 uur begint. De viering is voor iedereen vrij toegankelijk.

In feite is het koor een koorschool, opgericht in 2002 door de Nederlander Gijs Burger. De ‘Singschule an der Petrikirche’ is verbonden aan de binnenstadkerk van Mülheim, dat gelegen is tussen Duisburg en Essen. Sinds 2006 kent de school een tak voor jongens en een tak voor meisjes in diverse gradaties. De koorschool telt 160 leden tussen 3 en 18 jaar. Burger leidt de A-koren van de school. Kort voor de coronapandemie zong het koor onder meer in Zuid-Engeland en in de kathedraal van Tours in Frankrijk. Het koor was enkele jaren geleden ook al eens in Roermond en de reacties van luisteraars van toen waren unaniem lovend. Ditmaal zingt het koor tijdens de H. Mis in de kathedraal van Roermond Engels- en Duitstalige werken van Hill-Cobb, Stanford, Enssle, Mendelssohn en Rutter.

Meer info: www.musik-in-petri.de