Op zondag 17 juli vond in en rondom de kerk van Herten de eerste zogenaamde Michaëlzondag plaats; genoemd naar de patroonheilige van de parochie. Een nieuw initiatief dat iedere derde zondag van de maand zal gaan plaatsvinden en waarbij gezelligheid, ontmoeting en verdieping centraal staan. De ochtend begon met de dankviering van de communicanten van dit jaar. Na afloop stonden koffie, ranja en koekjes klaar. Aansluitend was er een speels programma voor de jeugd, een spel en speurtocht in de kerk waarbij ook de toren werd beklommen. De volwassenen kwamen samen voor een verdiepend programma waarna er in groepjes werd nagepraat. De dag werd besloten met een gezamenlijke, zelf meegebrachte lunch, in de buitenlucht. De eerstvolgende Michaëlzondag zal zijn op zondag 18 september.