Doordeweekse vieringen in Roermond en Herten

Al geruime tijd zien we het aantal gelovigen tijdens de doordeweekse Missen in onze kerken gestaag afnemen. In de kerken van de clusters Roermond centrum-Herten en Roermond Noordoost worden nu op weekdagen 4 avondmissen en 8 ochtendmissen opgedragen, op vier verschillende plekken. Op drie dagen in de week zijn er tegelijkertijd twee ochtendmissen. Als één van de drie priesters één of enkele dagen afwezig is, zitten we al moeilijk. Daarom willen we de vieringen meer concentreren, dan zijn we met meer mensen en kunnen we beter gemeenschap vormen rondom Jezus Christus.

Het volgende besluit is nu door de drie pastores en beide kerkbesturen genomen: we bieden voor de beide clusters iedere dag één ochtend- en één avondmis aan, op twee plaatsen. Deze wijziging gaat in per maandag 1 jan. 2018. Het misschema ziet er dan als volgt uit:

– iedere weekdag (maandag t/m vrijdag) om 9.00 uur een ochtendmis in de Munsterkerk, voorafgegaan door een half uur aanbidding.

– iedere weekdag (maandag t/m vrijdag) om 19.00 uur een avondmis in de H.Hartkerk, voorafgegaan door een half uur aanbidding.

Dit houdt dus in dat per 1 jan. de doordeweekse ochtendmissen in de H.Thomaskerk en avondmissen in de H.Michaëlkerk komen te vervallen.

In de H.Michaëlkerk blijft wel de mogelijkheid om voor een bijzondere gelegenheid een aparte avondmis aan te vragen, bijvoorbeeld. ter intentie van een overledene, een vooravondmis voorafgaand aan een uitvaart, of een mis voor een groepering uit de parochie. Dit kunt u steeds regelen via het parochiesecretariaat, onder voorbehoud van beschikbaarheid van de parochiepriester.