Help mee onze kerken open te houden!

In een tijd waarin er op verschillende plaatsen een tekort aan personeel is, merken we allemaal dat dit ook gevolgen heeft voor de dienstverlening. Minder chauffeurs betekent minder bussen, minder leraren leidt tot minder lesuren, een ontbrekende gastheer of kok in het restaurant zorgt ervoor dat we steeds vaker voor een gesloten deur staan. Bij vrijwilligerswerk is het natuurlijk niet anders. Terwijl je zou denken dat als er steeds meer pensionado’s zijn, er ook behoefte is aan een leuke invulling voor de nieuwe vrije tijd.

Ons Sint-Christoffelgilde vergrijst. Het is nu de hoogste tijd dat we nieuwe vrijwilligers erbij krijgen om ook in de toekomst de drie kerken in onze binnestad open te kunnen blijven stellen. Het personeelstekort begint zich ook bij het gilde af te tekenen. En de gevolgen daarvan zijn te voorzien. We moeten het natuurlijk niet zo ver laten komen. Zeker niet omdat we Roermondenaren zijn die trots zijn op de mooie kerken en hun kunstschatten.

Het gilde slaagt er tot nu toe nog steeds in om de Munsterkerk, de kathedraal en de Caroluskapel open te houden voor bezoekers. Voor toeristen die ons religieuze erfgoed komen bewonderen, maar zeker ook voor parochianen die graag een kaarsje willen aansteken.

Ben je ook geïnteresseerd in een leuke, afwisselende vrijwilligersbaan? Om één keer per twee weken een middag als gastheer of gastvrouw in een van onze kerken te werken in een klein team? Om bezoekers vanuit het hele land en daarbuiten te ontmoeten en te vertellen over al het mooie? Kom dan langs, praat met een van de gildeleden die op dat moment dienst hebben of meld je aan voor meer informatie bij secretaris
Frank de Vries, 06-51227708 of christoffelgilde@ziggo.nl.

Samen houden we de deur open. U bent meer dan welkom in ons midden!