Concert Munstermuze tijdens de Roermondse Cultuurnacht

Op de 23e, 24e en 25e van juni zal er een weekend van artistieke viering plaatsvinden genaamd de “Roermondse Cultuurnacht”. Het betoverende weekend zal officieel afgetrapt worden op vrijdagavond 23 juni om 20:00 uur met een aangrijpend concert in de Munsterkerk. De dertiende-eeuwse, mystieke Munsterkerk zal de scène vormen van diverse fluisterende liederen, waaronder deze van The Phantom of the Opera.

Het Koninklijk Roermonds Mannenkoor, geleid door John Gerits, zal hierbij het Angel of Music, Think of Me, en het nummer Music of the Night ten gehoor brengen. Voor het stuk zal duet worden gevoerd met de sopraan Amber Nelissen, beroemd vanwege haar hoofdrol als “de Duivel” in de recente uitvoering van de Schinderhannes. Daarbij zullen Amber en haar zus Britt liederen uit diverse musicals voordragen, welke zij tijdens hun studie aan het Conservatorium in Rotterdam hebben geleerd.

Naast deze musicalbeleving, zal het fluitensemble Mei Li uit Weert, onder leiding van Susanne Willems, de toeschouwers betrekken bij een concert vol hedendaagse en klassieke composities, welke variëren van Single Yellow Line, van Gareth McLearnon, tot Händel’s Queen of Sheba.

Dit schitterende concert is slechts een voorproefje van de schitterende cultuurervaringen die de Roermondse Cultuurnacht zal brengen.

Wenst u aanvullende informatie, raadpleeg dan de website: www.cultuurnachtroermond.nl.