Nieuwe pastoor-deken voor Roermond

Vandaag is bekend geworden dat deken Alexander de Graaf Woutering (55) is benoemd tot opvolger van deken Merkx in Roermond.

Deken de Graaf Woutering heeft in 2009 deken Merkx opgevolgd in Horst en volgt hem nu op in Roermond. Beide priesters kennen elkaar al heel lang en waren samen nog acoliet in de Munsterkerk en Kathedraal in de tijd van deken Heuvelmans.

Het is zeer verheugend dat al zo snel na het aangekondigde vertrek van deken Merkx een opvolger kon worden benoemd.
Het kennismakingsgesprek met het kerkbestuur verliep in een zeer prettige sfeer. In goed overleg met alle betrokkenen is besloten dat deken de Graaf Woutering zijn intrek zal nemen in de pastorie van de Munsterkerk. Kapelaan Figliola zal verhuizen naar Herten, zodat op veler verzoek daar ook weer een priester komt te wonen. Na het vertrek van kapelaan Dölle stond de pastorie in Herten leeg.

Wij heten deken de Graaf Woutering van harte welkom in Roermond. Wij wensen hem veel zegen toe in zijn nieuwe functie.

Het kerkbestuur bereidt momenteel het opknappen van beide pastorieën voor. Als de planning daarvan bekend is, kunnen we de installatiedatum vaststellen. Hopelijk zonder coronabeperkingen…