Bloemtapijt bij Kapel in het Zand

Graag nodigen wij u weer uit voor een bezoekje aan het jaarlijkse bloemtapijt aan de Kapel in het Zand, in het Kruiswegpark aan de Parklaan in Roermond. Ditmaal ligt het tapijt er van zaterdag 9 t/m donderdag 14 september.

Het bloemtapijt wordt ieder jaar gelegd ter ere van ‘’t Besjloet’, het einde van het bedevaartseizoen. Het onderwerp dit jaar is: De Kerkelijke Kalender, waarbij kerkelijke feesten door het jaar heen worden uitgebeeld in bloemen en bijmaterialen die gratis verstrekt zijn door bloemisten en kwekers uit Midden-Limburg.

Openingstijden: van 10.00 tot 17.00 uur. De kapel zelf is in de middag open.

Tijdens het Open Monumentenweekend zijn er devotionalia te koop.

De fotoreportage van dit bloemtapijt evenals het boek over het Kruiswegpark zijn de hele week te koop in de tent.

De entree is nog altijd gratis.

Wel staat er een offerblok voor een kleine gift aan dit unieke project door vrijwilligers, waarbij de opbrengst volledig toekomt aan het onderhoud van het Kruiswegpark.

De leden van de Werkgroep Bloemtapijt heten u van harte welkom en zullen een en ander uitleggen tijdens uw bezoek.