3 oktober officiële viering 800 jaar Munsterkerk

Op 1 oktober a.s. zal het exact 800 jaar geleden zijn dat de Munsterkerk voor de Eredienst ingewijd werd.
Helaas heeft Stichting Munsterkerk 800 vanwege de corona-omstandigheden vrijwel geheel af moeten zien van alle feestelijkheden en activiteiten rond dit jubileum. De datum van de kerkwijding wil de jubileumstichting echter niet helemaal ongemerkt voorbij laten gaan.

Daarom zal er op zaterdag 3 oktober a.s. om 18.00 uur in aanwezigheid van de Commissaris van de Koning in Limburg en de Burgemeester van Roermond in de Munsterkerk een pontificale Eucharistieviering opgedragen worden door de Bisschop van Roermond, Mgr. H. Smeets. De muzikale ondersteuning wordt verzorgd door het seminaristenkoor van Huis Blankenberg.

De feestelijke eredienst kan door iedereen worden bijgewoond via deze website. Persoonlijke aanwezigheid in de kerk is vanwege de coronaregelgeving alleen mogelijk na aanmelding en bevestiging via deze pagina.

Zoals bekend is het aantal toelatingen als gevolg van het coronaprotocol beperkt.