Vocaal ensemble Ars Cantandi in Munsterkerk

Op zondag 27 augustus zingt vocaal ensemble Ars Cantandi in de Munsterkerk.

Het vocaal ensemble werd opgericht in 1996 door enkele leden van het jeugdkoor Schwalmtal-Waldniel. Acht jonge vrouwen en mannen volgden hun wens om zich meer te verdiepen in muziek uit de Renaissance-tijd en deze op te nemen in hun repertoire.

Wolfgang Goertz en Thomas Willms maken nog steeds deel uit van de oorspronkelijke bezetting van het ensemble en de omvang en focus zijn hetzelfde gebleven. Het repertoire van Ars Cantandi omvat werken van William Byrd, Hans Leo Hassler, Michael Praetorius en Johann Hermann Schein. Bij optredens brengen ze arrangementen van The King’s Singers, maar ook oude en nieuwe internationale volksliederen ten gehore. De zangeressen en zangers van Ars Cantandi komen uit Brüggen, Niederkrüchten en Dülken.

Het Ars Cantandi ensemble bestaat uit:

Ute Meuser en Katrin Hollmann – sopraan
Christiane Willms en Maria Lutwigt – alt
Wolfgang Goertz en Johannes Wiemes – tenor
Thomas Willms – bas

Tijdens de Mis op zondag 27 augustus om 10.00 uur in de Munsterkerk wordt het ensemble ondersteund door de sopraanzangeres Ulrike Zweden.