De Munsterkerk en Het Grootste Museum van Nederland zoeken wegens succes honderden vrijwilligers.

Met de opening van Het Grootste Museum van Nederland in 2017 zette Museum Catharijneconvent een belangrijke stap in het ontsluiten en toegankelijk houden van het unieke religieuze Nederlandse erfgoed. Een jaar na de start werden er drie nieuwe locaties toegevoegd. Zo maakten de afgelopen twee jaar al honderdduizenden mensen kennis met de bijzondere geschiedenis, magistrale architectuur en kunstwerken van de zestien aangesloten kerken en synagogen.

Gezocht: vrijwilligers Munsterkerk, Roermond

Het Grootste Museum van Nederland is met recht een succes te noemen. En wegens dit succes zijn we nu op zoek naar honderden vrijwilligers, ook voor de Munsterkerk in Roermond. Elke vrijwilliger bieden we unieke secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo werk je bijvoorbeeld op de Grootste Werkplek van Nederland, met een klassiek interieur, gefilterd daglicht én een goede akoestiek. De Romaanse kloosterkerk lijkt door haar bouwstijl erg gesloten, maar binnen wordt de bezoeker verrast door de lichte de en open sfeer. Als vrijwilliger heb je altijd de mogelijkheid om een kaarsje op te steken en maak je het mogelijk dat bezoekers van dit unieke gebouw kunnen genieten.

Grootse wervingscampagne

De vrijwilligers zijn een belangrijke factor in het succesvol ontsluiten en toegankelijk houden van het religieuze erfgoed in de Munsterkerk. Zij zorgen voor een hartelijke ontvangst, de uitgifte van audiotours, de verkoop van devotionalia en boeken en nog veel meer. Zonder vrijwilligers blijven deuren gesloten en dreigen kunstwerken, verhalen en geschiedenis in de vergetelheid te raken. Dat kan en mag niet gebeuren. Daarom voert Het Grootste Museum van Nederland nu een grootse campagne om honderden nieuwe vrijwilligers aan te trekken voor de deelnemende locaties.

Veertien kerken en twee synagogen vormen samen Het Grootste Museum van Nederland, een initiatief van Museum Catharijneconvent, mede mogelijk gemaakt door de spelers van de BankGiro Loterij, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en het Mondriaanfonds.

Kijk voor de deelnemende locaties en hun vacatures op www.grootstemuseum.nl.