Ontmoeting Wereldkerk

Ontmoet de Wereldkerk!

Op zaterdag 25 november a.s. organiseert Kerk in Nood in Hilversum (van 9.30 tot 17.30 uur) een conferentie met als titel ‘Ontmoet de Wereldkerk’. Een niet te missen kans om te ervaren dat onze Kerk een wereldkerk is. Het is een dag vol inspirerende ontmoetingen met religieuzen en leken die getuigen van hun inzet voor de naaste overal ter wereld. Een indruk­wekkende lijst met nationale en inter­nationale sprekers beloven een interessante bijeenkomst.

De Oekraïense bisschop Borys Gudziak spreekt over vrede in zijn thuisland. De Nigeriaanse Rebecca vertelt hoe ze ontsnapte uit handen van Boko Haram en met een kind van haar gijzelnemer terugkeerde naar haar eigen man. De Franse schrijver Tim Guénard legt uit hoe hij als mishandeld en verstoten kind toch zijn vader wist te vergeven. En pater Frans Baartmans vertelt hoe hij samen met ‘onaanraakbaren’ in India ruim 35 jaar in een sloppenwijk leefde.  Syrische vluchtelingen getuigen van het welkom dat zij van de Kerk in Nederland ontvangen … en verwelkomen u met eten. Daarnaast vertelt legeraalmoezenier Tom van Vilsteren over zijn missies in het buitenland, is er een optreden van de KiSiKids en meer… Ontmoet hen en u ontmoet de Wereldkerk.

Afzonderlijke programma’s voor kinderen, tieners, jongeren en volwassenen maken het een dag voor het hele gezin.

De kosten bedragen: € 15 voor het volwassenen­programma en € 7 voor het kinder-/tiener-/jongeren­programma.

Meer informatie vindt u op: www.kerkinnood.nl/wereldkerk.

Diaken Patrick Bastings gaat vanuit onze parochie naar deze dag. Belangstellenden kunnen zich bij hem aansluiten. U kunt met hem contact opnemen (i.v.m. de aanmelding s.v.p. vóór 20 november) via: 06-57771458 of diakenroermond@gmail.com.