Site pictogram Roermond Parochie Cluster

Misrooster blijft gehandhaafd

Ons voornemen om per 1 januari de Hoogmis van 10.00uur in de Munsterkerk te verplaatsen naar de zaterdagavond, blijkt op veel weerstand te stuiten. Eén van de overwegingen van het kerkbestuur was, dat de indruk bestond dat parochianen liever een vast rooster hebben dan een wisseling per seizoen. Zeker in de wintertijd vinden velen de zaterdagavond niet prettig voor de Mis.

Omdat nog niet duidelijk is wat de nieuwe bisschop wil doen met de Mis van 11.30uur in de Kathedraal hebben we besloten om tot komende zomer alles bij het oude te laten. In de zomermaanden verplaatsen we de Mis van 10.00u in de Munsterkerk weer naar de zaterdagavond om de priesters de gelegenheid te geven vakantie te nemen.

Mobiele versie afsluiten