Sint-Christoffelkathedraal

Zondag 24 maart 2024 om 11.30 uur

• Jaardienst voor zaliger Willem Cornelis Pieters.
  • Voor een zieke vrijwilliger in onze parochie.
  • Voor onze parochie, medeparochianen en ons bisdom.
  • Voor zaliger Sjra Verlinden.
Uitvaart(en) van deze week
  • Mevrouw Lies Gierlings-Jacobs (81 jaar).
Mededelingen
  • Op woensdag 27 maart 2024 om 10:30 wordt mevrouw Lies Gierlings-Jacobs uitgeleide gedaan vanuit de Kathedraal.

O.-L.-V.-Munsterkerk

Zondag 24 maart 2024 om 10.00 uur

• Jaardienst voor zaliger Jos Hermans.
  • Voor het geestelijk welzijn van onze parochie, medeparochianen en ons bisdom.

Maandag 25 maart 2024 om 09.00 uur

• Ter ere van de H. Geest uit dankbaarheid.

Dinsdag 26 maart 2024 om 09.00 uur

• Voor een bijzondere intentie.

Woensdag 27 maart 2024 om 09.00 uur

• Voor de wereldvrede.

Donderdag 28 maart 2024 om 19.00 uur

• Voor de zieken in ons Bisdom.
Mededelingen
  • Op dinsdag 26 maart zal er om 19.00 uur een boeteviering plaatsvinden in de H. Hartkerk te Roermond met gelegenheid tot biechten.
  • Op woensdag 27 maart aan de vooravond van Witte Donderdag vindt om 19.00 uur de Chrismamis plaats in de kathedraal. Tijdens deze viering worden de heilige Oliën voor de zieken en de geloofsleerlingen gezegend en het heilig Chrisma gewijd.
  • Op Witte Donderdag 28 maart en Goede Vrijdag (geboden vasten-en onthoudingsdag) 29 maart zal de H. Mis om 09.00 uur in de Munsterkerk komen te vervallen.
  • Het rooster voor de Goede Week dit jaar kunt u vinden op de posters bij de ingang van de kerk en op onze parochiewebsite.
  • Het reliek van de Heilige Bernadette Soubirous van Lourdes komt naar Nederland en in onze parochie is dat op woensdag 3 april tijdens het Paasoctaaf naar de Munsterkerk. Om 14.00 uur vieren we een lof in de Munsterkerk. Om 17.00 uur is er een gezongen versper, eveneens in de Munsterkerk, waar u van harte voor wordt uitgenodigd.
  • Palmzondag 24 maart: Tijdens de vastenperiode staat er bij de ingang van de kerk een collectebus waarin u uw gaven voor de jaarlijkse Vastenactie kunt deponeren. De Vastenactiecampagne staat dit keer in het teken van de gevolgen van klimaatverandering in het zuiden van Zimbabwe. De meeropbrengst van de gebruikelijke collecte tijdens de offerande van vandaag zal bestemd zijn voor de Vastenactie.

H. Michaëlkerk Herten

Zondag 24 maart 2024 om 10.00 uur

• Voor overleden ouders Kuypers-Janssens, levenden en overledenen van de familie (jaardienst).
  • Voor het geestelijk welzijn van onze parochiegemeenschap.

Zorgcentrum Herte

Zaterdag 23 maart 2024 om 16.30 uur

• Eucharistieviering – alleen voor bewoners.